JEAN-JACQUES ROUSSEAU, PRECURSOR OF HUMAN RIGHTS
PDF (Português (Brasil))

How to Cite

Iacono, G. (2018). JEAN-JACQUES ROUSSEAU, PRECURSOR OF HUMAN RIGHTS. ESMAT Magazine, 9(14), 141–150. https://doi.org/10.34060/reesmat.v9i14.213

Abstract

Rousseau's conception of education was the subject of a very controversial reception. Beyond the debates on pedagogical postures, the originality of its approach is to propose an integrated vision of human rights by articulating the principles of freedom, equality and dignity. In this he prefigures the modern architecture of human rights. Furthermore, Rousseau's articulation of civil and political rights, and economic, social and cultural rights, implicitly announce the notions of the indivisibility and universality of the contemporary vision of human rights.
https://doi.org/10.34060/reesmat.v9i14.213
PDF (Português (Brasil))

References

Convention internationale des droits de l’enfant, Convention des Nations Unies 20 novembre 1989.

Emile, ou de l’éducation, livre II.

Jean Starobinski, Jean Jacques Rousseau, La transparence et l’obstacle, Tel Gallimard. 2012.

J.J Rousseau, l’Emile ou de l’éducation, GF Flammarion.

Philippe Roch Dialogues avec JJ Rousseau sur la nature. Labor et Fides, 2012.

Rousseau, Discours sur l’origine et les fondements de l’inégalité parmi les hommes, les classiques de la philosophie, le livre de Poche.

Rousseau, Du contrat social, chapitre IV, de l’esclavage, Le livre de poche.

O autor concede a autorização de publicação do artigo doutrinário na Revista ESMAT e em sua versão eletrônica, caso seja aprovado pela Comissão Editorial.

Os artigos publicados e as referências citadas na Revista ESMAT são de inteira responsabilidade de seus autores.

O autor se compromete ainda a identificar e creditar todos os dados, imagens e referências. Deve também declarar que os materiais apresentados estão livres de direito de autor, não cabendo, portanto, à Revista ESMAT e a seus editores, quaisquer responsabilidades jurídicas.